طراحی حرفه ای امکانات وب سایت بیمه ای چیست و چه اهمیتی دارد؟

  1. خانه
  2. طراحی امکانات سایت بیمه
  3. طراحی حرفه ای امکانات وب سایت بیمه ای چیست و چه اهمیتی دارد؟
folder_openطراحی امکانات سایت بیمه
commentبدون دیدگاه

آیا با امکانات مورد نیاز سایت فروش آنلاین بیمه آشنایی دارید؟ و به المان های مهم در طراحی سایت توجه کرده اید؟ امکانات یک وب سایت بیمه ای از مهم ترین مواردی است که در ارائه باکیفیت خدمات آنلاین  به مردم باید به آن توجه نمود.

امروزه افراد زیادی در حوزه ارائه خدمات فروش غیرحضوری و آنلاین در صنعت بیمه در حال فعالیت هستند. تمایز از رقبا یکی از مهم ترین اهدافی است که همه این افراد به دنبال آن هستند. اگر قصد تلاش برای پیشی گرفتن از رقبای خود در ارائه خدمات به مردم دارید، مانند همه کسب وکارهای دیگر داشتن یک سایت با کلیه امکانات لازم به شما کمک خواهد کرد به عنوان یک نمایندگی برتر در بالاترین نتایج گوگل ظاهر شوید.

با قرار گرفتن در نتایج اولیه گوگل احتمال جذب مشتری و افزایش فروش بیشتر خواهد شد. برای همین است که از نظر بسیاری از متخصصان بازاریابی، داشتن یک وبسایت فروش بیمه که به راحتی اطلاعات لازم را در اختیار بازدیدکنندگان قرار دهد کلید موفقیت در راه ارائه خدمات به مردم و کسب درآمد بیشتر است.

اهمیت امکانات سایت فروش بیمه

امروزه فضای مجازی منبع کسب درآمد برای بسیاری از مشاغل شده است. بسیاری از دفاتر، شرکت ها و موسسات مالی، اقتصادی و تجاری با استفاده از این فضا به ارائه خدمات الکترونیکی می پردازند. به خصوص در دورانی که انتشار ویروس های ناخواسته باعث محدودیت در رفت و آمد اقشار مختلف جامعه می شود، این خدمات اهمیت بیشتری پیدا خواهند کرد.

مهم ترین امکانات سایت بیمه ای در ارائه خدمات فروش آنلاین بیمه به بیمه گذاران است.

امروزه این سایت ها و اپلیکیشن های پرداخت که به ارائه خدمات آنلاین برای انجام تراکنش های مالی می پردازند بیش از گذشته مورد استفاده قرار می گیرند.(برای مثال می توان به خدمات تراکنش مالی، پرداخت قبض و … در اپلیکیشن های پرداخت و سایت های بانک های کشاورزی، ملی، ملت، پاسارگاد، اقتصاد نوین و کلیه بانک ها و موسسات مالی و اعتباری اشاره نمود). روز به روز بر گستره استفاده از آنها افزوده می شود و تعدادکسانی که هنوز هم از روش های سنتی استفاده می کنند با سرعت رو به کاهش است.

شرکت های بیمه و ارائه خدمات آنلاین

مانند همه مشاغل و موسسات مالی و اعتباری که به سمت ارائه خدمات خود به صورت آنلاین در حرکت هستند، شاهد هستیم که شرکت های بیمه ای نیز قدم های بزرگی در این راه برداشته اند. برای مثال می توان به راه اندازی سایت های اختصاصی متعلق به بهترین شرکت های بیمه ای در ایران اشاره کرد که تعدادی از آن ها عبارت هستند از:

  • سایت شرکت بیمه ایران
  • سایت شرکت بیمه پاسارگاد
  • سایت شرکت بیمه البرز
  • وبسایت بیمه آسیا

این تنها شرکت های بزرگ بیمه ای نیستند که سایت دارند و استارتاپ های معروف زیر نیز در این عرصه فعال هستند:

  • سایت بیمیتو
  • سایت بیمه دات کام

نمایندگان و کارگزاران بیمه نیز باید تمام تلاش خود را برای استفاده حداکثری از این ظرفیت ها به کار برند تا بتوانند سهمی در تسهیل ارائه خدمات به مردم جامعه داشته باشند.

به این منظور نیاز به طراحی سایت بیمه و راه اندازی اپلیکیشن های اختصاصی خواهید داشت. تا بتوانید بر حجم و تعداد مشتری های خود بیفزایید. این خدمات به طور حتم به شما کمک خواهد کرد تا مشتری های فعلی خود را نیز حفظ کنید و به همین دلیل بسیار مهم هستند. .

امکانات مهم در طراحی یک سایت بیمه ای

مانند هر سایت و یا اپلیکیشن اختصاصی که برای یک شرکت، سازمان و یا موسسه طراحی و راه اندازی می شود، در طراحی امکانات سایت بیمه باید به نکات متعددی توجه کرد.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره طراحی سایت بیمه پیشنهاد می کنیم مقاله « طراحی سایت بیمه چیست؟ مزایا، امکانات و مراحل » مطالعه کنید.

المان هایی که باید در سایت وجود داشته باشد تا یک نمایندگی یا کارگزار بیمه بتواند نیاز مخاطبان را برآورده کند متعدد هستند و هر یک از آن ها از اهمیت خاص خود برخوردار است. در طراحی این المان ها باید به نکات ویژه ای توجه داشت تا امکان رقابت با امکانات سایت های فروش بیمه آنلاین وجود داشته باشد. برای مثال می توان به طراحی گرافیکی یا تمرکز بر ارائه اطلاعات مفید به مخاطبان اشاره کرد.

همچنین اهمیت محاسبات دقیق قیمت بیمه در وبسایت را مورد تاکید قرار داد. این عوامل باعث موفقیت یک سایت می شوند. برای همین اغلب کسانی که به دنبال طراحی سایت بیمه مشابه سایت های برتر هستند می خواهند این ویژگی ها و امکانات را در وب سایت خود داشته باشند (تا با استفاده حداکثری از آن ها علاوه بر حفظ مشتری های فعلی خود موفق به جذب مشتری های بیشتری شوند).

8 مورد از مهم ترین امکانات سایت فروش بیمه که باید در طراحی وبسایت بیمه لحاظ شود.

در ادامه به تعدادی از مهم ترین ویژگی ها، عناصر و امکانات سایت بیمه ای اشاره شده است. بدیهی است که به عنوان یک کارگزار و یا فعال در صنعت بیمه باید با صرف وقت به هر یک از این موارد فکر کنید و تمام تلاش خود را برای طراحی امکانات سایت بیمه به طور کامل به کار برید. اگر نیاز به اطلاعات بیشتر در مورد هر یک از موارد ذکر شده داشتید، لازم است با یک تیم تخصصی در طراحی و توسعه سایت مشورت کنید.

مهم ترین امکانات وب سایت فروش بیمه آنلاین چه مواردی است؟

طراحی وب سایت بیمه باید به گونه ای باشد که کلیه خدمات نمایندگی را به طور کامل به مشتری معرفی کند. مشتری باید با ورود به صفحه اصلی سایت متوجه شود که حوزه فعالیت نمایندگی یا دفتر بیمه چیست و خدمات فروش کدام یک از انواع بیمه توسط نمایندگی و یا کارگزاری ارائه می شود.

هنگام ارائه امکانات ساخت سایت بیمه باید به طور واضح و شفاف برای مشتری در بدو ورود به سایت مشخص شود که چه خدماتی به او ارائه خواهد شد. خدمات ارائه شده در صفحات اصلی سایت باید با در نظر گرفتن چند ویژگی منعکس شده باشد که در بخش های بعد به تعدادی از آن ها مانند استفاده از بیان شیوا و طراحی جذاب اشاره خواهد شد.

دسترسی سریع به صفحات

پس از این که مشتری در مرحله اول با خدماتی که نمایندگی و کارگزار بیمه ارائه می کند آشنا شد، ممکن است نیاز داشته باشد اطلاعات بیشتری در ارتباط با این خدمات کسب کند. برای مثال فرض کنید که نمایندگی در صفحه اصلی خود به طور واضح به فروش بیمه شخص ثالث از شرکت های معتبر مانند شرکت بیمه ایران، آسیا، دانا، البرز، پارسیان، پاسارگاد و یا سایر شرکت های بیمه ای اشاره کرده باشد.

به طور حتم نمی توان در صفحه اصلی سایت به طور کامل در مورد کلیه جزئیات بیمه شخص ثالث (مانند قیمت بیمه، شرکت های طرف قرارداد و …) صحبت کرد، برای همین ممکن است کاربر نیاز داشته باشد به صفحات مربوط به فروش بیمه شخص ثالث برود تا اطلاعات جامع تری کسب کند. در این حالت امکان دسترسی سریع به صفحات مربوط به نحوه فروش بیمه شخص ثالث و یا خرید و تمدید بیمه نامه بسیار مهم است. زیرا بسیاری از کاربران ترجیح می دهند در کوتاه ترین زمان ممکن کلیه اطلاعات لازم را کسب کنند.

در مورد بیمه عمر و یا بیمه سرمایه گذاری و بیمه های تکمیلی (انفرادی، شرکتی، گروهی و خانواده) نیز به همین صورت است و باید اطلاعات جامع و مفید در اختیار مشتریان قرار گیرد.

سایت های برتر (در ارائه خدمات فروش آنلاین بیمه و سایر خدمات تجاری، مالی و الکترونیکی)، امکان دسترسی آسان کاربران را به صفحات خرید و پرداخت امن الکترونیکی  فراهم کرده اند و این یکی از امکانات مهمی است که در طراحی سایت بیمه باید به آن توجه داشت.

طراحی گرافیکی منحصر به فرد

بسیاری از قالب های آماده سایت بیمه دارای رابط گرافیکی نسبتا مشابه هستند که عیب بزرگی برای قالب های آماده محسوب می شود. برای همین شرکت های معتبر هیچگاه از قالب های آماده استفاده نمی کنند.

طراحی گرافیکی منحصر به فرد امکانات وب سایت بیمه، آن را از دیگر رقبا متمایز می کند.

همه سایت هایی که در عرصه داخلی و بین المللی شناخته شده اند دارای طراحی گرافیکی منحصر به فرد خود هستند که آن ها را از سایر رقبا متمایز خواهد کرد. برای همین طراحی گرافیکی منحصر به فرد برای هر سایتی مهم است. حتی می توان گفت هنگام وارد شدن به یک سایت اولین چیزی که برای مخاطب مهم است ظاهر سایت است. پس زمینه صفحات سایت و تصاویر و ساختار سایت باید با دقت ویژه طراحی شده باشد.

تلاش کنید با شرکت های ارائه دهنده خدمات طراحی ساخت سایت بیمه در این مورد مشورت کنید تا بهترین طراحی گرافیکی را برای وبسایت خود داشته باشید.

امکان ثبت نام و ورود به سایت

امروزه بسیاری از مدیران برای ارائه خدمات به کاربران و مشتری های خود ثبت نام در سایت را امری اجتناب ناپذیر می دانند. برای همین یکی از امکانات طراحی سایت بیمه هدایت کاربران به صفحات ثبت نام در سایت (یا صفحه ورود به وب سایت (login است.

طراحی این صفحه اگرچه کمابیش در بسیاری از سایت ها مشابه است، اما روند ثبت نام از کاربران (و آسان بودن طی این مراحل) مهم بوده و هنگام ساخت سایت بیمه باید به آن توجه کرد.

آشنا کردن کاربر با فرایند فروش آنلاین بیمه

بعضی از کاربران هستند که با فرایند خرید بیمه به صورت آنلاین آشنا نیستند. این افراد ممکن است که در روند مقایسه، خرید و یا تمدید بیمه نامه خود به صورت آنلاین با مشکل مواجه شوند. یا این که از اشتباه وارد کردن اطلاعات بیمه ای و ایجاد مشکل در روند پرداخت و صدور آنلاین بیمه نامه نگران باشند.

توضیح فرایند فروش آنلاین بیمه به طوری که مشتریان را به خوبی با نحوه خرید و یا تمدید بیمه نامه با استفاده از سایت آشنا کند مولفه مهم دیگری است که هنگام طراحی امکانات وب سایت بیمه ای باید به آن توجه داشت.

مقالات توجیهی در سایت که به معرفی خدمات سایت و نحوه خرید آنلاین بیمه می پردازند می توانند کمک زیادی به مشتریان بکنند. با این وجود هنگام خرید آنلاین بیمه، آسان بودن مراحل وارد کردن اطلاعات (مانند اطلاعات هویتی، اطلاعات خودرو و اطلاعات مربوطه به بیمه نامه) به عنوان یک تجربه کاربری مهم محسوب می شود. برای همین برای موفقیت هنگام ارائه امکانات ساخت سایت بیمه باید به طور جدی به آن توجه شود.

پروسه خرید بیمه نامه باید در صفحات مربوط به مقایسه قیمت و خرید بیمه نامه به صورت واضح توضیح داده شده باشد تا مشتریان را از هر گونه سردرگمی زمان خرید آنلاین بیمه حفظ کند.

امکان محاسبه آنلاین قیمت بیمه

یکی از امکاناتی که سایت فروش بیمه آنلاین باید داشته باشد امکان محاسبه خودکار قیمت بیمه نامه است. در واقع طراحی سایت بیمه بدون امکان محاسبه آنلاین قیمت فروش بیمه نامه تقریبا بی معنی خواهد بود.

همانطور که می دانید قیمت بیمه برای مشتری بسیار مهم است. برای همین شرکت های معتبر برنامه نویسی و توسعه دهندگان وبسایت باید طراحی را به گونه ای انجام دهند که کلیه فاکتورهای موثر بر قیمت بیمه نامه به صورت خودکار اعمال شود.

امکان محاسبه خودکار و دقیق بیمه نامه از مهم ترین امکانات سایت بیمه ای است.

این ویژگی جزو مهم ترین امکاناتی است که سایت های برتر بیمه ای در کشور دارند و به همین دلیل توانسته اند در عرصه ارائه خدمات به هموطنان موفق شوند. در واقع سایر المان ها و مشخصه هایی که ضمن معرفی امکانات طراحی سایت بیمه در این متن معرفی شد در کنار امکان فروش آنلاین بیمه به صورت خودکار موفقیت کارگزاران و نمایندگان شرکت های معتبر بیمه ای را میسر کرده است.

طراحی مرتب و سازمان بندی شده صفحات

طراحی سازمان بندی شده و مرتب وبسایت یکی از امکانات سایت فروش بیمه است که باعث افزایش سرعت سایت و سرعت دسترسی به صفحات خواهد شد. گاهی افزایش سرعت سایت و طراحی سایت کار پیچیده ای می شود و تنها برنامه نویسان حرفه ای امکان انجام آن را خواهند داشت.

یک سایت فروش آنلاین بیمه در عین حال که باید جذاب باشد، باید در طراحی آن از شلوغ بودن بیش از حد و پیچیدگی صفحات خودداری شود.

صفحات دارای محتوای ارزشمند

مقالاتی که در وبسایت قرار می گیرد باید مفید و دارای محتوای ارزشمند باشد. شاید نوشتن مقالات در مرحله اول جزو خدمات ساخت سایت بیمه نباشد و اهمیت آن از زیبایی و جذابیت سایت یا ساده و کاربردی بودن آن کمتر باشد، اما در هر صورت موتور گوگل به محتوا اهمیت می دهد.

برای همین باید با دقت کلمات کلیدی مرتبط با وب سایت انتخاب شده باشد و مقالات ارزشمند و کاربردی را برای مخاطبان آماده کرده باشد. قبل از این اشاره شد که در طراحی صفحات اصلی نیز باید توجه ویژه به خلاصه و مفید بودن اطلاعات کلیدی که در اختیار مشتری قرار می گیرد، داشته باشید.

اطلاعات تماس و در دسترس بودن نماینده

اطلاعات تماس در بسیاری از سایت ها وجود دارد. این بخش از سایت بیمه بیشتر مربوط به کارفرما و کارگزار بیمه است.

این اطلاعات شامل شماره تلفن و آدرس ایمیل یا آدرس شبکه های اجتماعی هستند که با یک کلیک به راحتی امکان ارتباط بین دفتر نمایندگی (کارگزاری ) و مشتریان را فراهم خواهد نمود.

نکات ریز و متعدد دیگری وجود دارد که در طراحی و راه اندازی امکانات وبسایت توسط تیم ارائه دهنده طراحی امکانات سایت بیمه باید مدنظر قرار گیرد که از جمله آن ها امنیت سایت و responsive بودن سایت می باشد. بررسی تخصصی این موارد خارج از بحث این مقاله است، اما به طور حتم با همکاری با یک شرکت معتبر می توانید از دریافت خدمات ساخت سایت بیمه با بهترین امکانات مطمئن شوید.

سخن آخر

امروزه بسیاری از کسب وکارها و مشاغل به سمت استفاده از زیرساخت های مجازی حرکت کرده اند. بسیاری از بانک ها و موسسات مالی و تجاری دارای وبسایت اختصاصی برای ارائه خدمات الکترونیکی هستند و مشاغل کوچک و بزرگ نیز هر یک با توجه به نیاز خود سایتی را برای ارائه خدمات مالی، تجاری و خدمات فروش آنلاین راه اندازی کرده اند. برای همین بر اهمیت کیفیت امکانات طراحی وب سایت بیمه تاکید ویژه شد. به طور حتم در صنعت بیمه نیز مانند هر حوزه یا صنعت دیگری نیاز به دانش تخصصی می باشد تا امکان ارائه بهترین خدمات به جامعه و فعالان صنعت بیمه وجود داشته باشد.

در این متن به مهم ترین موارد از امکانات ساخت سایت بیمه اشاره شد. امید است که خوانندگان محترم بتوانند با راه اندازی و طراحی سایت بیمه امکان استفاده حداکثری از فضای آنلاین را داشته باشند.

تیم های برنامه نویسی و توسعه وبسایت می توانند با استفاده از تجربه و دانش خود شما را در راه دست یافتن به اهداف تان یاری کنند. تیم تخصصی بالابان یکی از تیم هایی است که به طور رسمی در این حوزه فعالیت می کند و تجربه طراحی چندین وب سایت بیمه را در کارنامه خود دارد. شما می توانید در صورت نیاز از خدمات ساخت سایت بیمه که توسط این تیم ارائه می شود استفاده کنید. به طور حتم تمام تلاش بالابان بر این خواهد بود تا با در نظر گرفتن کلیه نیازهای کارفرما و طراحی بهینه کلیه المان های مورد نیاز شما را در راه دست یافتن به اهدافتان (در حفظ مشتری های فعلی و جذب مشتری های جدید) همراهی کند.

 

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست